Sincer, nu ii i…

Sincer, nu ii inteleg pe cei care spun ca uitandu-se la anumite imagini ii ajuta cand nu au inspiratie. Ma uit de o juma’ de ora pe deja celebrul site weheartit (e drept ca acum e plin de Justin Bieber si in niciun caz nu as vrea ca asta sa ma inspire) si degeaba. Nu, nici urmatoarea pagina nu ajuta. (chiar ar trebui sa incep sa scriu cu diacritice, dar … ar insemna sa schimb mereu tastatura de pe spaniola pe romana si mi-e lene.)

E extraordinar de haios sa citesti ce ai scris cu 5 minute in urma (pe langa lipsa diacriticelor) si sa nu-ti placa nimic, sa vrei sa stergi tot. De-aia e mai bine sa nu citesti ceva ce ai scris (ma rog, cu exceptia testelor, tezelor, cand e preferabil sa faci asta si sa incerci sa corectezi, totusi, dubla cacofonie pe care ai facut-o. eu nu am corectat-o.)

Ce-mi place cand oamenii isi izoleaza apartamentele fiecare cand si cum vrea. Chiar acum niste vecini sunt in timpul marelui proces. Ma rog, nu ei, dar se intelege. Si macar ei izoleaza in alb, sau cu alb. Cei mai tari raman tot aia care au „reusit” (nu ca ar fi vorba de vreo performanta) sa-si izoleze cu roz, verde, portocaliu si toate la acelasi bloc. De-aia orasul nostru o sa arate in curand ca o satra. Semnele deja se vad. Magazine de enspe mii de feluri, cu vitrine si logouri toate cat mai diferit posibil. Sa nu cumva sa se respecte vreo regula. Noua nu ne plac regulile. Ridici ochii si te izbesti de gustul fiecarui proprietar de apartament. Ce conteaza daca nu o sa fie tot blocul la fel ? Daca lui ii place asa, de ce nu ? Un roz fosforescent merge perfect langa un verde si mai fosforescent. Pe strazi, cersetori la fiecare colt. Cred si eu ca francezii au ajuns sa creada despre noi ca stim doar „S’il vous plait, monsieur” (e corect?) in franceza. Desi e adevarat ca romanii si rromii nu trebuie bagati in aceeasi oala. In orice caz, principalele cauze ale celor ce se intampla sunt lenea si ignoranta, in special cea din urma. Bineinteles, nu se pune problema ca o postare scrisa de, pana la urma o anonima, sa rezolve ceva. Nici nu am scris-o in acest scop. Scriu si eu ce vad (ca sa o parafrazam pe Aurica).

O prietena spunea ca nu-i poti face pe romani sa respecte regulile decat instaurand o dictatura creata special pentru asta. La inceput mi s-a parut o masura cam drastica, dar incep sa cred ca are dreptate. Sa impunem respectarea legilor cu forta. Pana ne intra in sange. Sa mai civilizam natia asta colorata (e adevarat ca exista si tigani la locul lor, care-si vad de treburile zilnice fara sa-i deranjeze pe ceilalti. recunosc, as vrea sa vad si dintr-astia, ca pe ceilalti ii stim cu totii) Asa cum exista si romani care „merita” scoliti. Ca doar, toate problemele nu incep si se termina cu tiganii. Si nu ca vreau sa ma dau drept cea mai civilizata dintre persoane, am defectele mele. Dar cineva trebuie sa faca ceva (nu ca am pretentii ca sunt eu salvatoarea), altfel poporul asta se va ajunge si mai jos, ca oricum e in cadere libera.

Lasă un răspuns

