Dacă orice ai face pentru un trai mai bun, oricât te-ai strădui, nu o să ai acea viaţă la care visezi ? Dacă o să rămâi toată viaţa acolo unde eşti, fără să evoluezi ? Perspectiva asta e cam înfricoşătoare şi mi se pare cam S.F. Sau poate sunt eu cam ingenuă şi nu m-am lovit de „viaţa adevărată”, dar momentan nu vreau să cred că, dacă te străduieşti, munceşti, te zbaţi şi aşa mai departe, nu poţi să reuşeşti. Cred că e imposibil (să nu reuşeşti) în condiţiile astea. Adică, eu chiar cred că există dreptate şi că în viaţă primeşti atât cât dai, deci cu cât dai mai mult, cu atât primeşti mai mult. Şi chiar dacă îţi dai seama că nu ţi-ai ales bine cariera, că nu e una suficient de bănoasă (deşi eu nu sunt de părere că singurul criteriu de selecţie e banul, ci că mai degrabă trebuie să-ţi placă şi să fii bun la chestia aia. bine, în condiţiile actuale, perspectivele pe care ţi le oferă un domeniu după licenţă sunt de luat în considerare) deci cum spuneam, te reorientezi, faci ceva, te schimbi, nu poţi să stai să aştepţi … ceva. Că oricum nu o să-ţi dea nimeni.

Tocmai am terminat „Crimă şi pedeapsă”, care mi-a dat de gândit în privinţa asta. Refuz să cred (şi o să refuz să cred asta până nu o să mi se întâmple. şi sper să nu mi se întâmple!) că nu poţi face nimic (cacofonie) ca să te ajuţi. Presupunând că eşti într-o situaţie disperată. Bine, dacă singurul tău recurs e să ucizi „un vierme”, s-ar putea să nu poţi face nimic. Desi, dacă luăm în considerare toate circumstanţele … dar nu, o crimă nu e justificată niciodată. Cu atât mai puţin pentru a vedea dacă suntem „oameni obişnuiţi” sau „neobişnuiţi”.

Lasă un răspuns

